joi, 16 septembrie 2010

Kartingul...rampa de lansare pentru Formula 1?

           “Stefan Ioan Mihnea, romanul care reuseste sa se impuna pe asfalt si sa demonstreze ca tehnica si pasiunea te propulseaza pe locurile fruntase,devine astazi campion mondial Formula 1 si isi primeste cu mandrie cupa si felicitarile…”

        "10-11.octombrie.2009,Renault aduce la Bucuresti,in Piata Constitutiei, monoposturile formulei 1la volanul carora se vor afla pilotii Lucas di Grassi si Romain Grosjean. Acelasi monopost Renault R28 utilizat de francezi in sezonul precedent al Formulei 1 care a adus victoria faimosului Fernando Alonso”
“Trebuie sa fiu acolo”si asa a fost.

        Am ajuns acolo impreuna cu toata echipa de karting.Am gasit un loc bun pentru a ne instala cortul.Ne-am plasat strategic karturile bine curatate si castile multicolore fiind practic imposibil ca multimea din Piata sa nu ne observe.Auzeam tot felul de susoteli pe un fundal de motoare turate…Observam cum ne priveau surprinsi si isi imaginau cum poate un copil de 13 ani sa mearga cu 150 km/h cand ei,pe drumurile publice nu depasesc viteza limita de 50 km/h.Erau cu adevarat surprinsi,iar noi,binevoitori si incantati de faptul ca erau interesati de “masinutele” noastre,le povesteam despre tehnica si fizica,despre momentele frumoase din karting,dar si despre greutatile care apar in urma unui antrenament in echipa.
           Ma simteam foarte bine. Eram practic un pusti care explica adultilor cum sta treaba cu motorul,cu acceleratia,turatia,cu viteza centrifuga si trasele ideale.
Pilotii invitati,Lucas di Grassi si Romain Grosjean au facut un adevarat spectacol pe 4 roti,surprinzandu-ne cu drifturile lor impecabile.De asemenea show-urile din timpul evenimentului au fost deosebite,intreaga echipa Renault F1 fiind de admirat.
       Dar acum intram noi,juniorii in actiune.Combinezon, casca,manusi,gatiera si gata de plecare.Pista improvizata ne-a fost de folos in cazul unor curbe spectaculoase dar nu am fi putut concura asa cum o facem de obicei pe pistele din tara sau din afara. Nu stiu daca am socat multimea asa cum au facut pilotii experimentati dar sunt sigur ca ne-au admirat si pe noi pentru curaj si ambitie.
        Frumoasa Roxana Ciuhulescu,prezentatoarea emisiunii ProMotor,ne-a luat interviu mie si altor doi coechipieri.Din nou m-am simtit un pilot mai tanar dar nu mai putin important, un pilot adevarat de karting care povestea despre tehnica motoarelor si despre calitatea pistei.
          Momentul pe care il pregatisera tatal si managerul meu m-a emotionat cu adevarat.Am ajuns in cortul pilotilor F1 Renault,am vorbit cu ei in italiana si putin in franceza,iar Lucas di Grassi a fost de accord sa-mi dea un autograf pe casca.
            Evenimentul acesta a fost unul deosebit si este un motiv in plus sa continui ce am inceput,cu ajutorul familiei mele bineinteles,si sa ajung acolo,sus,sa devin intr-o buna zi romanul campion mondial F1.
Kartingul este un sport frumos.Incercati si nu veti pierde nimic." 
       
                                      (*publicat in revista scolii "Coresi" in luna octombrie 2009)


  Acesta a fost prima intalnire cu pilotii experimentanti de la Formula 1.
  A fost momentul in care am decis ca TREBUIE sa fiu ca ei!Si voi fi!
  Acest eveniment s-a desfasurat in octombrie 2009 ,pe un circuit improvizat in jurul Palatului Parlamentului.A fost o experienta si frumoasa si imi doresc ca genul acesta de evenimente sa fie mai des intalnite in Romania

-L.di Grassi -R.Gorjean



IERI vs AZI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu